Expeditia Caucaz 2014 sau traversarea celui mai inalt varf din Europa solitar

expeditie                                      ,,Mountains are not fair or unfair – they are just dangerous”

                                                                                                                               Reinhold Messner

 Cat imi place sa calatoresc singur, in special prin munti. Drumetia solitara are un farmec aparte (cei care o practica probabil ma vor aproba). Cand esti singur prin paduri, vai, creste etc. reusesti sa vezi lucrurile si sa le cunosti intr-un alt mod. Prima oara cand am mers singur a fost in Muntii Tarcu spre Vf. Nedeia. Am realizat ca am plecat singur si voi fi singur dupa vreo 10 minute dupa ce am parasit Poiana Marului. Prima senzatie a fost sa ma intorc si deja imi puneam intrebarile de genu ,, cine m-a pus sa plec singur, daca patesc ceva? ce fac daca ma manca ursul, lupul, balauru etc?”  si nu am reusit sa ma bucur de traseu, de mirosul padurii, de adierea care o simti cand te apropii de limita padurii si iesi in golul alpin…le-am ratat, doar am stat cu capul in pamant, si alergam si ma sperieam la fiecare sunet ce se auzea in padure. De atunci au trecut aproape 3 ani si 70% din turele care le fac pe munte sunt solitare si ma bucur de fiecare lucru care imi iese in cale, chiar daca inca mai sunt putin paranoia 😀

 Acum sa trecem si la treburile mai serioase, expeditia..

Obiectivul : Traversarea varfului Elbrus din Muntii Caucaz, Rusia

Mount_Elbrus_May_2008

 Elbrus are altitudinea de 5.642 m, fiind cel mai înalt munte din Caucaz şi din Europa. Muntele este un vulcan stins care are două vârfuri: Vârful de est (5.642 m) şi Vârful de vest (5.621 m), ambele sunt acoperite de gheţari (145 km2), iar distanţa dintre piscuri este de 1500 de m, punctul cel mai înalt al vârfului fiind marginea craterelui.
Muntele este denumit de arabi Dschabal al-alsun (“Muntele limbilor diferite”), alte popoare l-au denumit „Regele spiritelor”, „Tronul zeilor”, „Locul norocoşilor”, sau „Sfânta Înălţime”. În limba georgiană fiind denumit: იალბუზი ialbuzi, iar în rusă: Эльбрус.
Elbrus este situat în Republica Kabardino-Balkaria din Rusia la aproximativ 11 km nord de graniţa cu Georgia şi la 270 km nord-vest de Tbilisi.

Image

 Traseul ales este o premiera romaneasca (pana in momentul de fata nu am reusit sa gasesc pe cineva in Romania care sa fii facut aceasta ruta) si consta in traversarea Elbrusului. Ce inseamna aceasta traversare? Totul incepe in partea nordica a Varfului Elbrus, intr-un orasel numit Kislovodsk unde imi voi pregatii ultimele detalii si ultimele cumparaturi. De acolo voi merge spre tabara de baza pe fata nordica de unde voi incepe si ascensiunea. Ruta nordica nu este foarte populara pe Elbrus, majoritatea ascensiunilor merg pe fata sudica fiind mai usoara si fara prea multe riscuri. Pe fata nordica voi sta 4 zile in care voi trece prin ,,plictisitorul” proces de aclimatizare si pregatirea pentru asaltul final. Ziua de varf va fi foarte grea si lunga; voi fii nevoit sa imi car tot echipamentul(cort, sac de dormit,mancare, primus, echipament de altitudine etc.) si sa ajung in punctul cel mai inalt al Europei, varful vestic al Elbrusului aflat la altitudinea de 5642m. Coborarea am sa o fac pe fata sudica, in prima faza pana unde ma mai tin puterile :).

Image  Cred ca momentan c-am atat am de scris despre expeditie. Acum fug dupa sponsorizari,vize si antrenamente cat incap. Pana la expeditie voi mai avea 2 teste mari : creasta Fagarasului in 48 de ore si concursul Vertical Race Busteni in care voi promova expeditia, sponsorii si partenerii care ma sustin.

Concluzie:

Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment

Evan Hardin

Multumesc pana acum familiei si prietenilor care ma sustin pentru indeplinirea acestui proiect. Daca este cineva interesat sa ma sprijine sau sa ma ajute cu orice fel de informatii nu ezitati sa ma contactati 🙂

One thought on “Expeditia Caucaz 2014 sau traversarea celui mai inalt varf din Europa solitar

Leave a comment