Creasta Fagarasului in 2 zile – pregatiri

“Masivitatea calma a Fagarasilor iti da sentimentul de temeinicie, de siguranta, impresia ca te reazemi pe ceva ce nu poate fi clintit” – Mihai Beniuc

Muntii Fagaras, cei mai maiestuosi si cei mai inalti munti din Carpatii Romanesti. Muntii care te fac sa te simti cu adevarat mic. Acum un an, cand am avut primul meu contact cu ei a fost intr-o tura cu o colega si prietenul ei. Am plecat noi din Turnu Rosu si ne indreptam spre Balea unde aveam practica cu facultatea (alta saptamana reusita in acesti munti). In prima seara din creasta am dormit la lacul Avrigel si nu am sa uit niciodata senzatia care am avut-o seara cand stateam in antreul cortului si admiram Vf. Ciortea, mi s-a parut incredibil si abia asteptam sa inceapa a doua zi sa imi ,,scot” plamanii pe pantele acestui munte.

Revenind la zilele noastre, ideea unui Fagaras cu un bagaj light si facut la pas iute o am cam de la inceputul anului si a venit momentul sa imi indeplinesc visul :D. In plus e un bun antrenament pentru Caucaz si pentru Vertical Trail Race Busteni.

Traseul ales este clasicul traseu de creasta (Turnu Rosu-cantonul Rudarita) care in mod normal se face in 6-7 zile dar se mai gasesc niste ,,nebuni” care alearga pe munte si il mai fac si in 2 zile, 24 de ore sau chiar 15 ore!! :). Anul acesta o sa incerc creasta numai in 2 zile si cine mai stie ce imi va rezerva anul viitor dar sigur o sa vreau o provocare si o sa incerc sa fac creasta si mai rapid.

view_traseu

Am sa plec cu noaptea in cap in data de 20 iulie de la Manastirea Turnu Rosu si am sa incerc sa ajung in zona Podragu sau chiar Refugiul Vistea. Daca noaptea se anunta senina si fara precipitatii poate trag un pui de somn pe Moldoveanu, dar mai vedem. Din pacate sunt pe buget minim si nu o sa imi pot permite sa dorm la o cabana. Daca nu o sa ajung la un refugiu o sa trebuiasca sa imi gasesc un loc ferit de vant si sa ma odihnesc cateva ore. A doua zi va fi poate putin mai lejera, mai mult coborat  decat urcat (o sa imi ,,pice” genunchii) si voi ajunge la poalele Pietrei Craiului, mai specific in Plaiu Foii.

Echipamentul ales va fi minim: un rucsacel, un sac de dormit, o geaca de ploaie, o pereche de iegari, poate 2 tricouri (inca ma mai gandesc), cateva sandwich-uri, o frontala si o folie de supravietuire.

Momentan cam atat de zis, mai multe dupa aventura din Fagaras dupa ce ma intorc 🙂 Sa ne auzim cu bine!

Datele tehnice:

Lungime: aproximativ 97 km

Diferenta nivel: 5935m urcare/5922m coborare

Timpii parcursi ii voi publica in partea a doua.

 

Leave a Reply

