Aventura Caucaziana – partea I

                             “There are no foreign lands. It is the traveler only who is foreign.”
 Stiu ca a trecut ceva timp de cand nu am mai scris si deja ma simteam dator cu un articol pe blog. De cateva zile m-am intors din expeditie si ma bucur de compania persoanelor apropiate, dor mi-au fost de ele :). In 11 august am plecat spre Rusia, unde am desfasurat cel mai important proiect personal care l-am avut pana acum. Acum cateva luni visam la Rusia, la Elbrus, la plecare si acum imi luam la revedere de la familie si de la ea. E greu, nu mi’am imaginat ca va fi chiar atat de greu si incercam sa ma imbarbatez singur. Si am plecat….

Sarind peste drumul cu avionul, am aterizat la 3 dimineata in Mineralnye Vody. Deja eram intr-o lume total necunoscuta, intr-o lume pe care multa lume o detesta si un popor care este contestat. Primul contact cu ,,civilizatia ruseasca” a fost cu o doamna draguta de la care am primit migration cardu’ si care a troncanit ea ceva in rusa, dar cand i’am zis ca vb doar engleza a lasat-o balta. Planuisem sa dorm in aeroport, dar dupa ce mi’am ridicat bagajul urmatoarea usa a fost cea de iesire:)). M’am trezit la 4 dimineata in fata aeroportului asaltat de taximetristi care se ofereau sa ma duca pana in Azau (sau cel putin eu asta credeam), dar ii refuzam politicos. Pana la 7 dimineata m’am plictisit ingrozitor in fata aeroportului si atunci mi’am facut curajul sa ma aventurez spre gara. Mi’am scos harta cu traseul care mi’l recomanda Google pana la gara…ceva nu ii bine, invart foaia si intr-un sfarsit mi’am dat seama ca traseul ce mi’l recomanda Google era sa tai pista de aterizare si sa sar vreo 2-3 garduri ghimpate :)). Ma aventurez intr-un taxi si incep sa ii explic soferului ca vreau la gara; nu merge in engleza, pe foaie nu poate sa citeasca ca nu are ochelarii, mimez, romana, deja nu mai stiam cum sa ii explic dar pana la urma am nimerit-o si am ajuns la gara din Mineralnye Vody.
79_big15_big
 Din cauza atentatelor teroriste accesul in gara se face ca si in aeroport, treci printr-un detector de metale si mai prezinti si actele daca pari suspect (in cazul meu 😀 ). Trenul cu care merg in Kislovodsk este local si se numeste ,,elektrychka ” ( atentie! in garile rusesti trenurile locale au peroane special desemnate ). Interiorul este foarte ,,vintage” dar pentru cat costa biletul nu ma plang 😀 se putea si mai rau.

640px-Electrichka

Dupa 1h si 30 min ajung in oraselul Kislovodsk. Oraselul este o destinatie balneoclimaterica foarte populara pentru rusi si chiar aduce cu Baile Herculane 🙂

4 9fe89b202159001f57d490181a4cb322

1213

 

Колоннада_Кисловодск

  De data aceasta traseul propus de Google este bun si ma duce pana la hotel unde ma cazez. Cazarea aleasa este un hotel construit prin 50′ si nici pana in ziua de azi nu cred ca ii s-a adus vreo imbunatatire, dar la cat costa nu ma plang si in plus dau de prima persoana care stie cat de cat engleza :D.

C-am atat pentru moment, poate in urmatoarele zile am sa postez si partea a doua care v-a contine partea cea mai interesanta, Elbrusul 😀 Pana atunci salutari de unde graiul e tare dulce si ma duc sa ma cinstesc cu niste vin moldovenesc. Noroc!

 

Leave a Reply

