Aventura Caucaziana partea a III-a

    Gata, ultima parte din aventura mea din Rusia. Tot uit unde am ramas…sa verific…ok. Dupa ce mi-am lasat o parte din echipament in Tabara 2 cobor in Tabara 1 cu un ,,bai” mare, un coltar rupt. Incerc sa il leg cu cordelina, leucoplast si intr-un final reusesc sa il fac sa stea stabil cat de cat pe bocanc.

    A doua zi, vremea este  foarte buna pe Elbrus. Temperatura e ridicata, nici un nor pe cer, vremea perfecta pentru un gratar in T1 dar din pacate trebuie sa plec spre T2. Ajung devreme in tabara superioara (13:00) si parca as mai face ceva in plus decat sa imi pun cortul si sa recitesc cartile care le am la mine. Inca nu am simtit acel rau de altitudine si sunt tare curios cum ii, hmm..hai sa fug pana la 4800, poate simt acolo. Imi pun coltarii si dai bataie. Ajung la 4845m si inca nu simt nimic, ma simt ca la 2000m. Unde sunt durerile de cap, unde sunt acele simptome? vreau sa le simt sa stiu si eu la ce sa ma astept. Ma intorc in T2 si vad ca nu sunt singur, isi pun cortul un cuplu de rusi. Campare in T2 se face intr-o rimaye, sub un varf de stanca de cam 25m. Cand te invarti in jurul cortului trebuie sa fii atent sa nu te loveasca pietre care se desprind din stanca.Asadar, pregatesc un ceai si o supa deochiata si imi fac intrarea ,,in the house” (cort). Imi fac o poza sa vad cum mai arat si observ ca deja buzele sunt negre si uscate…de ce imi place asta? :D. Inainte sa ma bag in sacul de dormit ies din cort sa ma bucur de privelistea superba din T2. Nu imi vine sa cred ca dorm la 4600 si noaptea ce vine plec spre varf.

IMG_0575IMG_0586IMG_0587IMG_0589

   Acum sa incerc sa adorm,la ora 4 incep sa urc spre varf. Ce sa adorm cand vantul deja incepe sa isi faca de cap, la fel si cortul meu :). Se misca in toate partile, flutura si deja incep sa imi fac griji. Asa o sa tina toata noaptea? ce sa dormi cand cortul inca putin si isi ia zborul. Dupa 2 ore petrecute holbandu’ma la cort cum danseaza in bataia vantului incepe sa imi intre zapada in cort. Din cauza vantului puternic, fustitele de zapada de la cort sunt ridicate si zapada se aduna sub cort si in cort. Intr-o 1h deja am jumate de cm de zapada in cort, peste echipament,peste tot.Hmmmm..cred ca am incurcat’o. De ce nu am ales alt sport?nu puteam sa fac si eu un sport in care stai frumos la caldurica, unde totul e uscat si nu simti conditiile aprige de afara? mda..plictisitor :D.

   Pe la ora 3jumate dimineata, de frica sa nu mi se rupa cortul (mult nu cred ca mai avea), decid sa il pun la pamant. Imi iau toate hainele pe mine si hai afara. Doamne ce frig e…. Imi tot repet ca nu e chiar asa de rau si incep sa rad de situatie:). Ma invart in cerc, dansez, cant, orice numai sa nu inghet si sa nu am probleme cu degeraturile. Cortul rusilor e sfasiat tot, dar totusi nu ies din cort, ciudat.

4 ore.. 4 ore lungi si late in care am cantat refugiul Diana de cel putin 100 de ori si in special versul ,, Mama bate’ma de vrei dar vino sa ma iei” si m-am invartit mai ceva ca la o nunta moldoveaneasca. Dupa ce stai atatea ore intr-o furtuna, corpul tau este ca o leguma; esti inghetat, vrei sa cobori si sa dormi. Am decis sa nu plec spre varf, cobor in T2 sa imi revin si incerc a doua zi. Abia ajung in T2, sunt stors de puteri. Aflu ca aseara au fost -30 si vantul a ajuns pana la 100km/h, wow. In tabara e soare si frumos si de indata ce imi intind toate hainele la soare adorm printre niste bolovani. Nu va puteti imagina cum m-am bronzat (nu aveam tricou pe mine), pacat ca nu mi-am facut o poza. Seara ce a venit…furtuna si aici. Din nou cortul se bate cu vantul si eu am o noapte alba.  La 6 dimineata decid sa plec spre varf, sunt mega obosit dar trebuie sa incerc din nou. Varfurile sunt acoperite de un nor, tot acelasi de ieri si Elbrusul e schimbat. Furtunile din ultimele 2 zile au acoperit toate crevasele si deja nu se mai vede nici traseul. La prima impresie se pare ca sunt singurul care urca pe fata azi, simt oboseala dar continui sa urc. Inaintez greu, trebuie sa fiu foarte atent la ele, la un moment dat era sa cad intr-una dar am avut noroc.

  Cand ajung aproape de Lenz Rocks vad ca cineva coboara. Imi zic ca il astept in locul unde campasem cu 2 seri inainte, fiind un loc mai ferit de vant. Cand ajunge aproape de mine il recunosc, e Dmitri, ghid pe Elbrus. Imi zice ca a fost sa verifice zona Lenz Rocks si sa coboare pe oricine intalneste. Stai! cum adica sa cobori? reactionez mirat. Imi zice ca traseul se inchide pana cand vremea isi va reveni. Aproape 1 an intreg m-am antrenat pentru ascensiunea asta si acum trebuie sa o abandonez, eram daramat. Chiar si acum mie greu sa vorbesc despre asta, poate de aia am si tot amanat sa scot ultima parte din jurnal. Cobor spre T2 si printre lacrimi trebuie sa sun acasa sa anunt ca s-a terminat. Nici acum nu imi vine sa cred ce darmat am fost dar asta e, poate am noroc data urmatoare.

Aceasta expeditie o dedic Muntiilor Tarcu. Defrisarile, braconajul, microhidrocentralele samd. distrug una dintre ultimele zone salbatice din Europa si se incearca musamalizarea acestora. Daca vreti sa aflati mai multe, va rog sa accesati:  www.tarcu.ro

    Vreau sa va multumesc ca ati citit articolele mele si cu aceasta ocazie vreau sa multumesc familiei si persoanelor apropiate care mi-au fost alaturi si m-au ajutat in realizarea acestei expeditii. In acelasi timp vreau sa multumesc sponsorilor si partenerilor:

Sponsor principial:  Bijuteria Seva Timisoara

Sponsori:

Brutaria DanSerPan Padureni

Casa Celia Bucovat

Redis Nutritie

Un sponsor care a ales sa ramana anonim

Parteneri:

http://www.emunte.ro

http://www.pevarfuri.ro

The spirit of the mountains

Asociatia Altitudine Timisoara

Asociatia Geotim

Congresul International de Geografie Predeal 2014

Departamentul de Geografie Timisoara

Leave a Reply

