Cum sa stai motivat in timpul antrenamentelor?

  Cand urmezi un plan de antrenament lung e greu sa stai motivat si poti sa pierzi parti esentiale din acesta. Acum cand vine toamna, vreme rece, ploi, dupa asta mai apare iarna, nu prea iti mai vine sa iesi la alergat si sa renunti la antrenament e destul de tentant. Am trecut si eu prin acestea, am renuntat de multe ori, de n ori m-am intors din drum, mi’am scurtat antrenamentul numai sa nu mai alerg, nu mai eram motivat. Recunosc, si acum mie greu sa stau motivat si am ales sa scriu despre acest subiect fiindca cred ca e important in dezvoltarea unui alergator. Nu toate solutiile care o sa le prezint le’am experimentat, unele le’am gasit pe internet si vreau sa le incerc si eu, numai bine invatam impreuna 🙂

            1. ALEARGA CU UN GRUP

 Hmmm… sunt o persoana solitara si inca nu am incercat acest tip de alergare decat foarte putin, dar am in plan. In ultimii ani alergarea s-a dezvoltat incredibil de mult si s-au infiintat o gramada de cluburi, grupuri de alergat care te pot motiva sa iesi la alergat cu ei. Daca intrati intr’un grup de genu numai chestii bune va asteapta. Puteti sa ramaneti motivati, cunoasteti oameni noi care au acelasi tel ca si voi, faceti schimb de idei, antrenamente etc., in principiu e foarte tare :).  Daca sunteti din Timisoara, recomand Alergotura.

              2. SCHIMBA TRASEELE DE ALERGAT

  Niciodata nu am inteles persoanele care alearga pe o pista de alergat. Numai cand ma gandesc. ma plictisesc. Sunt o persoana care se plictiseste foarte repede si tot timpul trebuie sa gasesc ceva interactiv care sa ma tina atent. De fiecare data cand ies la alergat imi schimb traseul, incerc sa il diversific. Acesta este si un motiv pentru care prefer alergarea montana. Acolo trebuie sa fii tot timpul atent la traseu, unde calci, peisajele si ruta se schimba tot timpul si nu ai cum sa te plictisesti.

              3. DACA SCHIMBI TRASEUL, SCHIMBA SI ANTRENAMENTUL

   Daca de obicei miercuri seara alergi 10km, de ce sa nu faci o sesiune scurta de sprinturi? Sau poti face o sesiune de ,,fartlek running” (alergare in ritmuri diferite), iti alegi un reper, alergi cat poti de repede spre el si te intorci la viteza initiala ca sa iti revii si asa mai departe. In plus vei arde mai multe calorii si vei termina traseul mult mai repede. 🙂

                                                                                                                                                                                 4. ASCULTA MUZICA

my_music-1680x1050   ,,Puristii” alergatului cu siguranta nu vor fi de acord cu asta, chiar si eu incep sa nu ma mai impac. Dar oare strica sa asculti putina muzica in timpul unui antrenament mai greu?

   Subiectul chiar este unul foarte controversat si s-au facut o gramada de studii ca sa se afle cum de muzica iti da aripi. In ultimii 20 de ani, un cercetator pe nume Costas Karageorghis a studiat aceasta dilema sportiva. In cautarea unui mix perfect pentru alergat, Karageorghis a organizat un semimaraton (Run to the Beat) in care au participat peste 9000 de ,,soareci de laborator”. Participantii au ascultat muzica live sau propriile mixuri si le’au fost studiate reactiile la ritmul muzicii. Conform lui Karageorgis sunt patru factori care contribuie la motivarea corpului de catre muzica: raspunsul la ritm, muzicalitatea, impactul cultural si asocierea. Primele 2 doua sunt cunoscute ca ,,factori interni” care se refera strict la structura muzicii iar ultimii 2 sunt ,,factori externi” care se refera la cum intrepretam muzica.

  Se pare ca raspunsul corpului la ritm este strans legat de sincronizarea batailor pe minut ale cantecului (bpm) cu cadenta sau bataile inimii a alergatorului. Factorii externi considera trecutul nostru muzical si preferintele pe care le avem pentru un anumit gen de muzica și ceea ce am învatat sa se asocieze cu anumite cantece si artisti. Alegerea muzicii potrivite poate avea avantaje majore.

  In plus muzica poate bloca aceea voce mica din capul nostru care ne tot spune sa ne oprim 🙂

Leave a Reply

